24.11.2022

WIECZORY LISZTOWSKIE

24 października 2022
Centrum Sztuki w Oławie zaprasza na 1454. Wieczór Lisztowski w którym Trio Con Piacere zabierze Państwa w kolejną piękną muzyczną podróż. Sopranistka Teresa Marut, mezzosopranistka Paula Stępień i pianistka Michalina Kociołek tym razem oczarują słuchaczy pięknem polskiej muzyki i polskiego języka. W programie koncertu znajdą Państwo pieśni, arie, duety i utwory fortepianowe wybitnych polskich kompozytorów – od Fryderyka Chopina, przez Stanisława Moniuszkę aż po Ludomira Różyckiego. W podróży tej rolę przewodnika pełnił będzie Juliusz Adamowski, który słowem o muzyce wprowadzi Państwa w czarujący świat polskiej muzyki na przestrzeni epok. Zapraszamy 24 listopada o godzinie 18:00 do Ośrodka Kultury w Oławie przy ul. 11 Listopada 27, wstęp wolny. Paula Stępień – absolwentka klasy prof. Danuty Paziuk-Zipser oraz dr hab. Aleksandry Kubas-Kruk na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. W 2013 roku została artystką Polskiego Narodowego Chóru Młodzieżowego. Pełniła w nim także funkcję inspektora.Współpracuje z wieloma zespołami takimi jak m.in. Chór Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu, Poznański Chór Kameralny, Chór Opery Śląskiej w Bytomiu, Cracow Singers, Chór Filharmonii Opolskiej. Brała udział w projektach prowadzonych przez tak znakomitych dyrygentów jak Zubin Mehta, Charles Dutoit, Iván Fischer, Gabriel Chmura, Marzena Diakun, Tadeusz Kozłowski, Łukasz Borowicz, Ewa Strusińska, Marek Toporowski, Maciej Tworek czy Jacek Kaspszyk. Jeszcze w trakcie studiów I stopnia w klasie śpiewu prof. dr hab. Ewy Biegas i dr Sylwii Olszyńskiej na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach zadebiutowała w podwójnej roli Ducha i Czarownicy w operze „Dydona i Eneasz” Henry’ego Purcella w reżyserii Jacka Jabrzyka. Kreowała także postać Łucji w operze „Zamek na Czorsztynie” Karola Kurpińskiego, Fidalmy w operze „Il matrimoniosegreto” DomenicoCimarosy oraz Berty w operze „Cyrulik sewilski” Gioacchino Rossiniego. Doskonaliła technikę wokalną na kursach mistrzowskich i lekcjach śpiewu m.in. Jerzego Artysza, Jolanty Janucik, Aleksandry Kurzak, Katarzyny Oleś-Blachy, Ewy Marciniec, Agnieszki Rehlis, Marka Rzepki i Tomasza Pawła Sadownika. Pełniła funkcję specjalisty do sprawy wymowy języka niemieckiego przy realizacji oper „Ubu król” Krzysztofa Pendereckiego w reżyserii Waldemara Zawodzińskiego w Operze Śląskiej w Bytomiu oraz „Wolny strzelec” Carla Marii von Webera w reżyserii Cezarego Tomaszewskiego w Operze Wrocławskiej. Posługuje się również językiem angielskim, hiszpańskim oraz włoskim. Posiada tytuł doktora nauk technicznych w dyscyplinie Biocybernetyka i Inżynieria biomedyczna. Teresa Marut – absolwentka klasy śpiewu prof. Danuty Paziuk-Zipser oraz dr hab. Aleksandry Kubas-Kruk. W trakcie trwania studiów Teresa Marut wykonywała następujące partie operowe: Królowej Nocy w operze „Czarodziejski fle” W. A. Mozarta, Wandy w operze „Zamek na Czorsztynie” K. Kurpińskiego, Rozyny w operze „Cyrulik Sewilski” G. Rossiniego oraz Olimpii w operze „Opowieści Hoffmana” J. Offenbacha. Przez 5 lat uczyła się w Szkole Musicalowej przy Teatrze Muzycznym ROMA w Warszawie, gdzie powierzono jej m.in. rolę Sandy w spektaklu „Grease”. Niezwykły głos Teresy Marut oraz jej dojrzała interpretacja utworów zostały dostrzeżone i docenione na wielu konkursach, co zaowocowało wieloma laurami (m.in. III nagroda na XXIII Międzynarodowym Konkursie Gianluca Campochiaro (Catania 2020), II nagroda oraz Nagroda Specjalna Stowarzyszenia Polskich Kameralistów na Międzyuczelnianym Konkursie Kameralnym Dla Duetów Instrumentalnych i Wokalnych (Wrocław, 2021), II Nagroda na I SWISS International MUSIC Competition, Sec. III Cat. A (Lugano, 2021), I Nagroda (Nagroda Publiczności) na XVII Festiwalu Wielkiej Gali Tenorów (Ciechocinek, 2021), była również finalistką I Turnieju Polskich Akademii Muzycznych, Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Romualda Teserowicza (Łódź, 2021) oraz XXIV Międzynarodowego Konkursu im. Mikulasa Schneidera-Trnavskiego (Trnava, 2021). Za dotychczasowe dokonania artystyczne otrzymała Stypendium Rektora Akademii Muzycznej we Wrocławiu (2018, 2019, 2020, 2021) oraz Stypendium Prezydenta Wrocławia w zakresie twórczości i edukacji artystycznej dla młodych utalentowanych wrocławian (2020, 2021). Śpiewaczka uczestniczyła w wielu masterclassach wielu wybitnych artystów takich jak Maciej Pikulski, Izabela Kłosińska, Francesco Botigliero, Mariusz Kwiecień, Adam Zdunikowski, Aleksandra Kurzak. Była także uczestniczką Letniej Akademii Doskonałości, Nowatorskich Kursów Wokalnych im. B. Paprockiego, gdzie doskonaliła swój warsztat pod okiem aż czterech wybitnych pedagogów: Iwony Hossy, Ewy Wolak, Mariusza Kwietnia oraz Adama Zdunikowskiego. W sezonie 2021/2022 Teresa Marut zadebiutowała na scenach Opery Wrocławskiej wcielając się w postać Barbariny w operze „Wesele Figara” W. A. Mozarta w reżyserii André Hellera Lopesa pod batutą Bassema Akikiego. Michalina Kociołek jest korepetytorem wokalnym na Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu w klasie prof. Danuty Paziuk-Zipser oraz dr hab. Aleksandry Kubas-Kruk. Na uczelni tej pracuje również jako pianistka przy realizacji oper. Michalina jest absolwentką Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie prof. Zbigniewa Faryniarza. Podczas studiów została doceniona na Międzyuczelnianych Konkursach Kameralnych, zdobywając wyróżnienie w roku 2016 oraz III nagrodę w roku 2017. Prowadzi rozwiniętą działalność koncertową. Od 2018 roku współpracuje z Towarzystwem im. Franciszka Liszta we Wrocławiu, dzięki czemu miała przyjemność zagrać recitale chopinowskie m. in. na Zamku Piastów Śląskich w Brzegu i we Wrocławiu. W 2021 r. Michalina zagrała wraz z Narodową Orkiestrą Kameralną dwa koncerty w Kielcach i Sanoku, wykonując Koncert g-moll J. S. Bacha jako solistka. Stara się doskonalić swój warsztat, brała udział w licznych kursach mistrzowskich, pracując z m. in. A. Orlovetskym, Ph. Giusiano, A. Jasińskim, K. Kennerem, E. Indjicem, L. Geniusasem. W roku artystycznym 2018/2019 Michalina brała udział jako jedna z 7 pianistów w Międzynarodowym Studium Pieśni w Operze Królewskiej w Brukseli. Od 2019 r. Michalina jest stypendystką Fundacji Piotra Klera, która wspiera i promuje młodych muzyków.