KONCERT NOWOROCZNY – BAL W OPERETCE
Opis
Centrum Sztuki w Oławie zaprasza 6 stycznia o godzinie 16.30 sali widowiskowej OWE ODRA w Oławie na Koncert Noworoczny.
Od 10 lat Centrum Sztuki w Oławie w pierwszych dniach stycznia klasycznie i z klasą rozpoczyna kulturalny rok kalendarzowy. Koncert jest wzorowany na słynnych koncertach noworocznych Filharmoników Wiedeńskich, a podczas występu wykonywane są popularne walce wiedeńskie i inne karnawałowe utwory. Tym razem usłyszymy je w wykonaniu Łódzkiej Orkiestry Werner Music pod batutą Marcina Wernera z towarzyszeniem solistów: Justyny Bujak – sopran, Michała Dziedzica – tenor i Michała Janickiego – baryton. Koncert poprowadzi Maciej Gogołkiewicz.
Repertuar każdorazowo jest urozmaicany, ale w finale z pewnością zabrzmi słynny Marsz Radetzky’ego Johanna Straussa, który tradycyjnie kończy tego rodzaju koncerty. Wspaniałe wydarzenie muzyczne, pełne pięknych, nieśmiertelnych melodii, a zarazem koncert ze szczyptą humoru jest corocznie wyczekiwany przez publiczność.
Bilety w cenie 100 zł dostępne w kasie OWE Odra i online od 5 listopada.
ORKIESTRA WERNER MUSIC
Założona i prowadzona przez Marcina Wernera, istnieje od 2010 roku i swoją działalnością obejmuje całą Polskę. Od początku istnienia zagrała kilkadziesiąt koncertów publicznych i prywatnych, występując m.in. w programie telewizyjnym „The Brain” emitowanym w Telewizji POLSAT, jako support przed Zbigniewem Wodeckim, czy Blue Cafe, jak również uświetniając swoją grą pokaz mody Patrycji Gucci. Współpracowała z wieloma polskimi i zagranicznymi artystami, m.in. ze znanym polskim tenorem Bogusławem Morką oraz uczniem Luciano Pavarottiego – Claudio Rocchim. Nagrywała ścieżki dźwiękowe do produkcji filmowych. Posiada bogaty i różnorodny repertuar, od muzyki poważnej, przez filmową, aż do rozrywkowej.
MARCIN WERNER – DYRYGENT
Kompozytor, aranżer, dyrygent, pianista, producent muzyczny. Absolwent Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, gdzie ukończył kolejno – uzyskując dyplomy licencjata i magistra sztuki – kierunki: fortepianu, kompozycji i dyrygentury symfoniczno-operowej. Laureat krajowych i międzynarodowych konkursów kompozytorskich i wykonawczych. Wielokrotny stypendysta. Dyrygent Akademickiej Orkiestry Politechniki Łódzkiej. Dyrygował w kraju i za granicą (Włochy, Ukraina, USA), wykonując utwory z repertuaru klasycznego, operowego, filmowego i rozrywkowego, a także dokonując światowych prawykonań utworów muzyki współczesnej, w tym również własnego autorstwa. Brał udział w przygotowaniach do spektakli premierowych jako asystent oraz kierownik muzyczny (G. Donizetti „Viva la mamma!”, W. A. Mozart „Cosi fan tutte”). Prowadził zarówno orkiestry amatorskie jak i zawodowe, w tym m. in.: Orkiestrę Filharmonii Podkarpackiej w Rzeszowie, Orkiestrę Filharmonii Świętokrzyskiej w Kielcach, Orkiestrę Teatru Wielkiego w Łodzi, Polish Modern Orchestra oraz powstałą z własnej inicjatywy Orkiestrę Marcina Wernera, która występowała podczas publicznych i prywatnych koncertów w całej Polsce, biorąc udział m.in. w takich wydarzeniach jak: pokaz mody Patrycji Gucci, I Mazurski Festiwal Operowy „Bel Canto”, czy Jubileusz 30-lecia pracy artystycznej Bogusława Morki. W swoim dorobku posiada wiele kompozycji orkiestrowych, kameralnych i solowych, a także kilkaset aranżacji muzyki poważnej, rozrywkowej i filmowej, w większości przeznaczonych na duże składy orkiestrowe. Jego utwory i aranżacje wykonywane były w kraju, jak również za granicą (Japonia, Czechy, Włochy, USA, Słowacja, Ukraina, Niemcy), przez znamienitych artystów, jak: Ewelina Zawiślak, János Bálint, Barbara ŚwiątekŻelazna, Mario Caroli, Antonio Saiote, Wissam Boustany, Harri Mäki, Olivier Derbesse, Lola Descours, Meyrick Aleksander, a także wydawane na płytach audio (Flash Flutes, Some Italian Evening). Skomponował również muzykę do spektakli wyreżyserowanych przez Andrzeja Marczewskiego: „Wielka Szpera”, „Życie przecięte” oraz „Pamiętnik legionisty” (premiera amerykańska: Chicago i Nowy Jork), w których wzięli udział znamienici polscy aktorzy, m.in. Jowita Budnik, Jerzy Mazur, czy Magdalena Tomaszewska. Wspólnie z Teatrem Wielkim w Łodzi wyprodukował „Elegię dla świata” – kompozycję dedykowaną wszystkim poszkodowanym przez pandemię koronawirusa oraz ścieżkę dźwiękową do „Hot16Challenge2”, który osiągnął ponad 70 tys. wyświetleń. Od niedawna zajmuje się także pisaniem i produkcją autorskich piosenek. Jako pianista koncertuje w Polsce jak i za granicą (USA, Słowacja, Maroko), występując zarówno w formie solisty, jak i kameralisty. Współpracuje z Teatrem Wielkim w Łodzi, gdzie prowadzi solistów jako coach wokalny oraz akompaniator. Prowadzi aktywną działalność społeczną jako założyciel i prezes Fundacji Marcina Wernera, która wspiera młodych muzyków oraz współorganizuje wydarzenia artystyczne na terenie całego kraju, a także jako członek zarządu Fundacji „PROMUZA”, która prowadzi program aktywnego muzykalniania dzieci i młodzieży.
JUSTYNA BUJAK – SOPRAN
Z wyróżnieniem ukończyła Akademię Muzyczną w Katowicach w klasie śpiewu prof. E. Biegas. Laureatka licznych ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów wokalnych, m.in. IX Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. K. Jamroz w Kielcach, I Międzynarodowego Konkursu Operowego im. F. Mireckiego w Przemyślu, Konkursu Kameralistyki Wokalnej im. Witolda Friemanna w Rzeszowie, Ogólnopolskiego Konkursu Duetów z Fortepianem w Gdańsku, Konkursu Wokalnego im. B. Paprockiego w Bydgoszczy, Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. J. Kiepury w Krynicy-Zdroju, Imrich Godin International Vocal Competition IUVENTUS CANTI we Vrablach (Słowacja), International Jean Sibelius Vocal Contest (Finlandia), Międzynarodowego Konkursu Wokalnego ZŁOTE GŁOSY w Warszawie, Międzyuczelnianego Konkursu dla Duetów Instrumentalnych i Duetów Wokalnych. Na deskach teatralnych, spotkać ją można było w Teatrze Dramatycznym w Warszawie gdzie wcielała się w rolę Katheriny Cavalieri (spektakl Amadeusz, reż. Anna Wieczur). Od września 2023r. do kwietnia 2024r., przygotowywała od strony programowoartystycznej oraz wykonawczej cykl koncertów pt. „VARIETE KLASYCZNIE” z muzyką operowo-operetkową, w Krakowskim Teatrze Variete.
W swoim repertuarze posiada role operowe m. in. tytułowa Halka z Halki S. Moniuszki, Pierwsza dama z Czarodziejskiego Fletu W. A. Mozarta oraz role operetkowe takie jak m.in.: Sylva Varescou z Księżniczki Czardasza I. Kálmána, Liza z Krainy Uśmiechu F. Lehára, Rosalinda z Zemsty Nietoperza J. Straussa, Gabriela z Wiedeńskiej Krwi J. Straussa, Annina z Nocy w Wenecji J.Straussa czy Hanna Glawari z Wesołej wdówki F. Lehara. Biorąc udział w licznych koncertach i festiwalach występowała między innymi w: NOSPR w Katowicach, NFM we Wrocławiu, Zamku Królewskim w Warszawie, Pałacu Prezydenckim w Warszawie, Polskim Radio Radio Katowice, Operze Łódzkiej, Operze i Filharmonii Podlaskiej, Filharmonii Narodowej, Filharmonii Podkarpackiej, Filharmonii Śląskiej, Filharmonii Zabrzańskiej, Filharmonii Poznańskiej, Filharmonii Łódzkiej, Teatro Sociale di Novafeltria (Włochy). Śpiewała pod batutą takich dyrygentów jak m.in.: Marcin Nałęcz Niesiołowski, Piotr Wajrak, Paweł Kotla, Jarosław Thiel, Massimiliano Caldi, Andrzej Kosendiak, Elżbieta Krzyżanowska-Łaboda, Marta Kluczyńska, Sławomir Chrzanowski, Piotr Sułkowski, Artur Wróbel, Benjamin Bayl, Maciej Figas.
MICHAŁ DZIEDZIC – TENOR
Ukończył Akademię Muzyczną w Katowicach w klasie śpiewu solowego ks. dra hab. Pawła Sobierajskiego (licencjat). W latach 2020-2023 był studentem Uniwersytetu w Ostrawie (Czechy) w klasie śpiewu solowego doc. Alexandra Vovka (studia magisterskie). Studia ukończył z wyróżnieniem. Od października 2024r. rozpocznie studia doktoranckie na wydziale nauk muzycznych Uniwersytetu w Ostrawie. Jest laureatem licznych konkursów wokalnych m.in. II miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym Ad Gloriam Deiparae w Bochni, I miejsce w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Moniki Swarowskiej-Walawskiej w Krzeszowicach, specjalne wyróżnienie im. Jana Kusiewicza w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Bella Voce w Busko Zdroju oraz nagroda specjalna w Jubileuszowym Międzynarodowym Konkursie Operetkowo-Musicalowym pod honorowym patronatem maestro Wiesława Ochmana. W 2024r. otrzymał Nagrodę Starosty Będzińskiego za osiągnięcia w dziedzinie Twórczości Artystycznej, Upowszechniania i Ochrony Kultury. W latach 2014-2015 był aktorem-solistą w Teatrze Prowincja, a następnie w Polskim Teatrze Historii kreując główne postaci w takich spektaklach, jak: Santo Subito, Uczyń mnie Drzewem czy Katyń. Od 2018 roku rozpoczął współpracę z teatrem muzycznym Arte Creatura, kreując takie postacie w operetkach i operach jak: Samuel w operetce Piraci z Penzance A. Sullivana, Le Dancaïre w operze Carmen G. Bizeta, Boni Kancsianu w operetce Księżniczka Czardasza I. Kálmána, Wicehrabia Cascada oraz Hrabia Daniłło w operetce Wesoła Wdówka F. Lehara oraz Pappacoda w operetce Noc w Wenecji J.Straussa. Prowadzi również działalność koncertową na terenie Polski, Norwegii oraz Czech. Występował w filharmoniach: śląskiej, krakowskiej, świętokrzyskiej, częstochowskiej, filharmonii kameralnej w Łomży oraz czeskiej filharmonii im L. Janecka w Ostravie. W 2022 roku debiutował na deskach teatru operowego – Slezskégo divadla w Opavie oraz brał udział w Operafestivalu w Oslo (Norwegia). W 2023 roku wykonał solową partię tenorową w utworze Otčenáš autorstwa Leoša Janáčeka wraz z amerykańskim chórem Alumni Yale Chorus pod batutą Arianne Abdela. Współpracował z polskimi oraz zagranicznymi dyrygentami tj. Ruben Silva (Boliwia), Adam Klocek (Polska), Mieczysław Smyda (Polska), Alena Hron (Czechy), Arianne Abdela (USA) czy Noah Horn (USA).
MICHAŁ JANICKI – BARYTON
Baryton należący do czołówki polskich wokalistów młodego pokolenia, którego osiągnięcia potwierdzają liczne występy w teatrach operowych i filharmoniach w Polsce i zagranicą, kilkadziesiąt zdobytych laurów na konkursach wokalnych i wielokrotne stypendia Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Zadebiutował w 2017 roku w Operze Wrocławskiej jako student Bardos w “Cudzie mniemanym czyli Krakowiacy i Górale” W. Bogusławskiego z muzyką J. Stefaniego. Kilka miesięcy później na Scenie Kameralnej Opery Narodowej zagrał Oniegina w operze P. Czajkowskiego „Eugeniusz Oniegin”. W swoim repertuarze ma także role mozartowskie: Don Giovanniego, Hrabiego i Guglielma, które wykonuje na scenie Polskiej Opery Królewskiej. U boku maestry Olgi Pasiecznik zagrał Eneasza w operze H. Purcella „Dydona i Eneasz”, w spektaklu rejestrowanym przez stację TVP Kultura. W Warszawskiej Operze Kameralnej kreuje pierwszoplanowe role buffa w operach Donizettiego „Tłusty czwartek” i „Dzwoneczek”. Na scenie Mazowieckiego Teatru Muzycznego występuje w rolach operetkowych, tj. Notariusza Kisza w „Księżniczce Czardasza” I. Kalmara i Cascady w „Wesołej wdówce” i Gustawa von Pottenstaina w „Krainie uśmiechu” F. Lehara. Koncertuje w Polsce i zagranicą z towarzyszeniem orkiestr pod kierownictwem wybitnych dyrygentów, takich jak: Kai Bumann, Łukasz Borowicz, Jurek Dybał, Ruben Silva, Kajsa Boström, Arif Dadashev, Grzegorz Brajner, Dawid Runz. Z powodzeniem wykonuje repertuar nie tylko operowy czy operetkowy, ale także oratoryjno-kantatowy, a ostatnio również aranżacje pieśni na orkiestrę. Pracuje z wybitnymi pianistami kameralistami: m.in. z Lechem Napierałą, Laurą Kluwak- Sobolewską, Emilianem Madeyem, Mirellą Malorny – Konopką koncentrując swoją działalność artystyczną na popularyzacji mniej znanych pieśni polskich, niemieckich i rosyjskich. Umiejętności wokalne i interpretacyjne szlifował na kursach mistrzowskich m.in. maestro Siergieja Leiferkusa, damy Felicity Lott, maestro Marca Minkowskiego, maestro Ryszarda Karczykowskiego, Pierangelo Pelucchiego. Jest finalistą i laureatem ponad dwudziestu międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów wokalnych, m.in. I miejsca na XVI Międzyuczelnianym Konkursie „W kręgu słowiańskiej muzyki wokalnej”, Katowice, (2018), I miejsca na XII Międzynarodowym Konkursie Wokalnym „Złote głosy” w Warszawie (2017), II miejsca na XX Międzynarodowym Konkursie Mikulasa Schneidera-Trnavskiego w kategorii drugiej (mężczyźni urodzeni po 1982 r.) w Trnavie, Słowacja (2017), I miejsca na II Międzynarodowym Konkursie Solowej Wokalistyki Sakralnej „Ars et Gloria” w Katowicach (2017), I miejsca i nagrody specjalnej za najlepsze wykonanie arii Mozarta na IV Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju (2016). Trzykrotny Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego tj. stypendium za wybitne osiągnięcia artystyczne, a także na działalność koncertową w ramach autorskich pomysłów programowych: „Muzyka Niepodległa” oraz „Koncerty Balkonowe”.
MACIEJ GOGOŁKIEWICZ – KONFERANSJER
Maciej Gogołkiewicz – uzależniony od espresso i smaku oliwy – dziennikarz z ponad 25-letnim doświadczeniem radiowym (Radio W, Radio Gra) i prasowym (Gazeta Pomorska, Nowości Toruńskie). Najbardziej ceni w życiu muzykę i artystów ją tworzących! Autor podcastu Operetkowe.info, w którym opowiada o operetkowych spektaklach, rozmawia z artystami i realizatorami, zagląda za kulisy. Maciej jest również pasjonatem musicalu, uważnym obserwatorem tego, co dzieje się w teatrach muzycznych. Twórca – istniejącego od 2019 roku – podcastu Musicalowe.info, poświęconego polskim produkcjom musicalowym, który doczekał się już blisko 70 odcinków. Od 2017 autor strony pod tą samą nazwą, na której publikuje wywiady, recenzje i informacje z teatrów muzycznych. Maciej jest również lektorskim głosem w reklamach i filmach dokumentalnych oraz doświadczonym konferansjerem specjalizującym się w koncertach z muzyką musicalową, filmową, operetkową oraz klasyczną. Obecnie współpracuje z Agencja Artystyczną Operafixe, “Orkiestrą Księżniczek” (Agencja Tomczyk Art), Operą Lubelską, Krakowskim Teatrem Variete oraz Operą na Zamku w Szczecinie. Miał okazję współpracować przy koncertach musicalowych z takimi artystami jak Anastazja Simińska, Agnieszka Przekupień, Edyta Krzemień, Jakub Wocial, a także z zespołami Teatru Rampa, Śródmiejskiego Teatru Muzycznego w Warszawie, Nowej Sceny w Bydgoszczy czy Łódzkiej Orkiestry Filmowej.
Bilety do nabycia w kasie OWE Odra i online.