25.04.2025

OPERA!

2 kwietnia 2025
Pierwszy taki film w historii kina – najpiękniejsza historia miłosna świata w kostiumach Dolce & Gabbana i operowym entourage’u. Magnetyzujące doświadczenie dla miłośników muzyki, filmu i mody. Prawdziwa uczta dla zmysłów. Uwspółcześniona wersja mitu greckiego o miłości Orfeusza i Eurydyki opowiedziana tak, aby widzowie mogli usłyszeć słynne arie operowe m. in. Vivaldiego, Pucciniego, Verdiego. Całość skąpana w surrealistycznej, niesamowitej scenografii jak z obrazów Salvadora Dali.

KSIĘGOWY 2

2 kwietnia 2025
Kiedy jej były szef zostaje zabity przez nieznanych zabójców, agentka Marybeth Medina jest zmuszona skontaktować się z Christianem Wolffem, aby rozwiązać sprawę morderstwa. Z pomocą swojego brata Braxa, z którym był w separacji, ale niezwykle zabójczego, Chris wykorzystuje swój błyskotliwy umysł i mniej niż legalne metody, aby poskładać nierozwiązaną zagadkę. Gdy zbliżają się do prawdy, cała trójka przyciąga uwagę najbardziej bezwzględnych zabójców na świecie – a wszyscy chcą położyć kres ich poszukiwaniom.

Hitpig. Świniak zawodowiec

2 kwietnia 2025
Hitpig jest świnią. To nie ocena, tylko stwierdzenie faktu. Hitpig ma różowy ryj, zakręcony ogonek i pociąg do koryta. Od prosiaka zajmuje się odszukiwaniem zaginionych zwierząt i jest mistrzem w swoim fachu. Gdy pewnego dnia otrzymuje niezwykle intratne zlecenie odnalezienia zbiegłej słonicy Moni, nie wie jeszcze, że wywróci ono jego życie do góry racicami. Monia uciekła z tanecznej rewii, gdzie wredny Skoczny Pan trzymał ją w klatce i zmuszał do pląsów przed publicznością. Za nic w świecie nie chce tam wrócić. W Hitpigu widzi zaś bratnią duszę i przyjaciela. Nie podejrzewa, że przyjął on od Skocznego grubą forsę za to, że odbierze jej wolność i zniszczy marzenia. Na szczęście jej słoniowy urok osobisty, dobre serce i poczucie humoru, sprawią, że Hitpig zapragnie przejść na dobrą stronę mocy. Z pomocą wyrywnego Koali, dowcipnego Tchórza i Koguta celebryty, Hitpig i Monia będą musieli stawić czoła Skocznemu i jego krokodylowi Pikusiowi.

„Przeżyj to w kinie. 20 lat z Polskim Instytutem Sztuki Filmowej” – BOGOWIE

2 kwietnia 2025
„Przeżyj to w kinie. 20 lat z Polskim Instytutem Sztuki Filmowej” w Kinie Odra rusza już 25 kwietnia. W ramach tego wydarzenia do kin w całej Polsce powróci 20 wyjątkowych filmów współfinansowanych przez PISF, które podbiły serca widzów i polski box office. To doskonała okazja, by przypomnieć sobie ulubione dzieła polskiej kinematografii ostatnich dwóch dekad na dużym ekranie. Nasze najbliższe seanse: 25.04.2025 – Bogowie – oparta na faktach, filmowa opowieść o życiu profesora Zbigniewa Religi, który w latach 80. dokonał pierwszego w Polsce, udanego przeszczepu serca. Portret wybitnego człowieka, który odważył się zmienić obowiązujące zasady. Wyjmując z ludzkiego ciała serce, profesor przełamał moralne, kulturowe i religijne tabu. 2.05.2025 – Katyń – polski film wojenny z 2007 w reżyserii Andrzeja Wajdy na podstawie noweli filmowej Andrzeja Mularczyka Post mortem o zbrodni katyńskiej. Akcja filmu rozciąga się od roku 1939 do pierwszych lat powojennych i skupia się na losach kobiet, które czekają na powrót swych pełniących służbę oficerską krewnych oraz mężów. Film przedstawia zarówno losy oficerów zamordowanych przez NKWD, jak i ukazuje, w jaki sposób okupacyjne władze hitlerowskie podczas II wojny światowej próbowały rozgrywać sowiecką zbrodnię na swoją korzyść. 9.05.2025 – Twój Vincent – animowany film biograficzny o ostatnich trudnych dniach Vincenta van Gogha zrealizowany w stylu przypominającym obrazy uwielbianego holenderskiego mistrza. 16.05.2025 – Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej – film opowiada historię walki Wisłockiej o wydanie przełomowego dla Polaków poradnika o życiu intymnym tytułowej Sztuki Kochania. Książkę, która sprzedała się w ponad 7 mln egzemplarzy, przez wiele lat czytały kolejne pokolenia z wypiekami na twarzy. 23.05.2025 – IO – Historia IO za sprawą niezwykłego zwierzęcego bohatera wykracza poza ludzką perspektywę, ale to przede wszystkim film głęboko humanistyczny – manifest w obronie tego, co pozostało w nas niewinne. Podróż, w jaką zabiera nas Skolimowski, wiedzie przez całą Europę: od cyrku przez stadiony i parkingi dla tirów, po pałace. Od głupoty, przez przemoc, po przebłyski dobra i solidarności. Ten portret zbiorowy, który jednak nie traci z oczu pojedynczej mrówki, łączy realistyczne i wizjonerskie, przyziemne i metafizyczne, krytyczne i empatyczne. Swoim rozmachem przypomina najwspanialsze obrazy Hieronima Boscha i Pietera Bruegla.

THE LAST SHOWGIRL

2 kwietnia 2025
Gwiazda Pameli Anderson rozbłyska na nowo! Ikona lat 90. w „The Last Showgirl” powraca na ekrany rolą życia – i to taką, w której pobrzmiewają echa jej własnej biografii. Film w reżyserii Gii Coppoli zdobył Nagrodę Specjalną Jury na festiwalu w San Sebastian, zaś najlepszy występ w karierze przyniósł Anderson pierwszą nominację do Złotego Globu. Na drugim planie towarzyszą jej nominowana do BAFTA za brawurową rolę kelnerki Jamie Lee Curtis (Oscar za „Wszystko wszędzie naraz”), Dave Bautista („Diuna”, seria „Strażnicy Galaktyki”), który tym razem nie udaje superbohatera, i Kiernan Shipka („Kod zła”, serial „Mad Men”). Gia Coppola z wrażliwością i uwagą godną Seana Bakera opowiada poruszającą historię kobiety, która nie pozwala się zepchnąć na boczny tor. Shelley (Anderson) występuje w rewii w Las Vegas. Praca jest jej ogromną pasją i sposobem na realizację siebie, dla niej przed laty poświęciła rodzinę. Dziś dowiaduje się, że spektakl, któremu oddała wszystko, schodzi z afisza. Ale choć 57-letnia tancerka słyszy zewsząd, że jej czas już minął, nie zamierza zejść ze sceny. W mieście, które wabi jak fatamorgana, by brutalnie obudzić ze snu, kobieta walczy o swoje marzenia i odzyskanie relacji z córką. Dojrzała tancerka bez klasycznego wykształcenia i matka, która nigdy nie była idealna – Shelly to pełnokrwista bohaterka, której życie nie oszczędza, ale która udowadnia, że koniec może być nowym początkiem. Hołdem dla Anderson i jej historii jest napisana na potrzeby filmu, nominowana do Złotego Globu piosenka Miley Cyrus „Beautiful That Way”. Intymny, rozpięty pomiędzy iluzjami a rzeczywistością, luksusową fasadą a surowym życiem, które toczy się za jej kulisami, „The Last Showgirl” jest także unikatowym portretem miasta. Zwykle pokazywane nocą, rozświetlone neonami niczym park rozrywki, Las Vegas u Gii Coppoli jest filmowane za dnia na ziarnistej taśmie 16 mm, by odsłonić, co kryje się za blichtrem i magią. Niezwykłe uczucie „zamknięcia w akwarium”, które może towarzyszyć przebywaniu w stolicy rozrywki, oddają zastosowane specjalne anamorficzne obiektywy. Las Vegas u Coppoli jest miejscem bez kryjącego upływ czasu make-upu, którego splendor nieuchronnie przemija – i które łączy z Shelley wspólna niepewna, ale pełna nadziei przyszłość.